31 enero 2012

Ring A Ling!: Carlo Mastrangelo


 



Carlo Mastrangelo, cantante, compositor y batería, miembro de The Belmonts desde 1955, más tarde llamado Dion and The Belmonts, el grupo blanco de Doo Wop más famoso de todos los tiempos. Desde 1958 a 1960 Carlo era el bajo en Dion & The Belmonts. Cuando Dion dejó a The Belmonts en 1962, Carlo tomó el liderazgo. Dion and The Belmonts fueron inducidos al Vocal Group Hall of Fame en el año 2000



Ana Fernández: Muchas gracias, Carlo por concederme esta oportunidad para hablar con usted, The Belmonts es uno de mis grupos favoritos desde niña, sus sensibles y románticas canciones nos siguen entusiasmando a sus fans. Carlo, a usted le gustaba Sinatra cuando era joven, ¿tenía algún otro cantante o músico favorito?
Carlo Mastrangelo: Sí, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughn y Mel Torme, todos ellos eran cantantes de Jazz y eso es realmente lo que yo hago en la actualidad.

Ana Fernández: ¿Dónde conoció a Dion, Fred Milano y a Nick Caruso?
Carlo Mastrangelo: Nick Caruso no estuvo en el grupo original, vino después de que se disolviera y cantó con Freddy y Angelo. El grupo original estaba formado por Carlo Mastrangelo, Dion DiMucci, Fred Milano y Angelo D’aloe, todos vivíamos en Bronx, New Cork, es donde nos conocimos.

Ana Fernández: ¿Cuál es su recuerdo favorito trabajando con ellos en los años 50?
Carlo Mastrangelo: Esto fue en 1959, cuando Dick Clark tenía el mejor concurso, American Bandstand, para los grupos. Nos presentamos y cuando salieron los resultados, ganaron The Platters en 3º lugar, The Everly Brothers en 2º lugar y en 1º lugar Dion and the Belmonts, ¡casi nos da un infarto!.

Ana Fernández: Carlo, ¿en dónde ensayaban?
Carlo Mastrangelo: En mi casa.

Ana Fernández: A The Demilles, que primero se llamaron The Tremonts,  le acompañaban cantando en sus discos de “Carlo” records, ¿cómo los conoció?
Carlo Mastrangelo: Me preguntaron si quería cantar una canción llamada Donna Lee y acepté.

Ana Fernández: ¿Por qué formó su propio sello (Sabrina)?
Carlo Mastrangelo: Eso es lo peor que pude hacer. Freddy propuso la idea y lo hicimos, si no lo hubiéramos hecho, seguiríamos juntos todos estos años. Lo que ocurrió es que nuestro primer disco “Tell Me Why” vendió unas 250.000 copias, por lo que fui a hablar con nuestro manager, Harvey, y le pregunté por nuestra paga y dijo que como la compañía nos pertenecía, tenía que abonar las facturas, anuncios y cosas por el estilo. Así que dijo que necesitábamos un éxito que vendiese sobre 500.000 copias, entonces ganaríamos algo, así que grabamos una canción llamada “I Need Someone”, una canción que escribí, otro éxito, volvimos a vender 250.000 copias de nuevo y seguimos sin recibir nada, así que eso era la última oportunidad si conseguíamos otro éxito y no nos lo abonaban yo me iría incluso siendo The Belmonts como hermanos, ya que necesitaba el sueldo porque estaba casado de aquella y tenía dos hijos. Freddy y Angelo vivían con sus padres y era más fácil para ellos. Así que grabamos la canción llamada “Come On Little Angel” que un gran amigo nuestro y gran compositor, Ernie Maresca, la escribió y... bingo!. Se vendieron 500.000 copias, por lo que Harvey dijo que nosotros teníamos que esperar dos semanas y que nos pagaría pero volvió a decir que no podía. Así que se lo dije a The Belmonts, era triste, porque era como dejar a mis dos hermanos, pero debía de irme. Llamé a un club en el Bronx y toque la batería y cantaba con mi propio grupo durante años con un salario semanal y Laurie Records me contrató como “Carlo”.

Ana Fernández:  ¿Podría hablarnos sobre sus recuerdos en el Winter Dance Party en Febrero de 1959?¿qué recuerdos conserva sobre Buddy Holly, Ritchie Valens y The Big Bopper tocando juntos?
Carlo Mastrangelo: Cuando me acuerdo del Winter Dance Party me pongo muy triste. Lo único alegre que puedo recordar de aquel día es cuando el batería de Buddy Holly, su nombre era Goose, estábamos a bajo cero de temperatura y se estropeó la calefacción, hacía tanto frío en el autobús, que era como estar fuera. Entonces escuchamos a Goose decir que estaba congelado y no teníamos batería para el concierto, así que Dion fue a junto de Buddy y le dijo, Carlo puede tocar. Había tocado la batería durante años así que fue fácil para mí acompañarles. Acompañé a todos ellos tocando la batería y Buddy la tocó para nosotros después del concierto. Esto que te acabo de contar es la única parte alegre de la gira.
Después Buddy se me acercó me dijo “Carlo, siempre que necesites que toque la batería, llámame”.

Ana Fernández: Sin duda fue un día triste en la historia del Rock and Roll… ¿Cuál fue su inspiración para cantar y escribir canciones tan hermosas?
Carlo Mastrangelo: Gracias. Yo escribía canciones pero no había inspiración especial, simplemente me fijaba más en la melodía y la música más que en las letras.

Ana Fernández: ¿Qué fue de su carrera a partir de 1964?
Carlo Mastrangelo: Tocaba Rock and clubes en el Bronx desde 1964 a 1973. Después de eso, estudié una larga temporada.

Ana Fernández: El álbum Dion & The Belmonts Reunion se grabó en vivo,  en el Madison Square Garden en 1972, ¿por qué no volvieron a repetir?
Carlo Mastrangelo: Teníamos cuestiones financieras por resolver.

Ana Fernández: ¿Ha estado de gira por Europa?
Carlo Mastrangelo: Solamente en Canadá

Ana Fernández: ¿Cuáles son sus proyectos actuales?
Carlo Mastrangelo: Tengo un CD a la venta en internet, llamado The Pulse por Carlo Mastrangelo. Es mi mejor trabajo, es de Jazz/Rock.

Ana Fernández: Muchas gracias, Carlo. Le deseo mucha suerte. Muchas gracias por hacernos felices con sus brillantes canciones y armonías.
Carlo Mastrangelo: Gracias a tí, Ana, el placer fue mío.




















Carlo Mastrangelo, singer, songwriter and drummer, member of The Belmonts since 1955, later Dion and The Belmonts, the most popular white Vocal Group in the 50´s. From 1958 to 1960 Carlo handled the bass parts for Dion & The Belmonts. When Dion split with The Belmonts in 1962, Carlo took over the lead. Dion and The Belmonts were inducted in the Vocal Group Hall of Fame in 2000



Ana Fernández: Thank you very much, Carlo for giving me this change to talk to you, The Belmonts is one of my favourite groups growing up, your sensitive and romantic songs makes us happy. Carlo, you liked Sinatra when you were young, did you have any other favourite singers or bands?
Carlo Mastrangelo: Yes Ella Fitzgerald, Sarah Vaughn and Mel Torme they were all Jazz singers and that is what I really do lately.

Ana Fernández: Where did you meet Dion, Fred Milano and Nick Caruso?
Carlo Mastrangelo: Nick Caruso was not in the original group, maybe he came after the group split and sang with Freddy and Angelo the original group was Carlo Mastrangelo, Dion DiMucci, Fred Milano and Angelo D’aloe we all lived in Bronx, New York, where we met.

Ana Fernández: What is your favourite memorie being with them in the 50´s?
Carlo Mastrangelo: That was in 1959 when Dick Clark had a best group contest, American Bandstand, we went there and when the results came in, he said in 3rd place The Platters, in 2nd place the Everly Brothers and in first place Dion and the Belmonts, we almost had heart attacks.

Ana Fernández: Where did you rehearse?
Carlo Mastrangelo: My house.

Ana Fernández: The Demilles, who at first were called The Tremonts, and backed you up on your “Carlo” records, how did you meet them?
Carlo Mastrangelo: They asked me to sing one song called Donna Lee and I did.

Ana Fernández: Why did you form your own label (Sabrina)?
Carlo Mastrangelo: That was the worst move we ever made. Freddy came up with the idea and we did but if we didn’t do that, we would have been together all these years. Our first record, “Tell Me Why” was a hit, sold about 250.000, so I went over to talk to Harvey, our manager, and ask him for our wage, he said because we own the company, we have to pay the bills, studio, time, ads and stuff like that. So he said we need a hit that sells about 500.000 then we will make enough, so we recorded a song called “I Need Someone”, a song that I wrote, another hit. We sold 250.000 again and still nothing so this was the last straw, if we get another hit and there is no money I am gone, even though The Belmonts were like brothers, I had to have it because I was married at that time and had two kids. Freddy and Angelo lived with their parents so it was easier for them. So we recorded a song called “Come On Little Angel” a great friend of ours and great songwriter, Ernie Maresca, wrote it and… bingo! 500.000 sold, that’s what Harvey said we needed, and we got it. Harvey said: “Wait 2 weeks and you will get paid 2 weeks” but then he said no again that’s when I said that’s it I am gone. So I told The Belmonts it was very sad it was like leaving my two brothers. I called up a club in the Bronx and played drums and sang with my own group for years and I got a wage every week and Laurie recorded me as a solo called Carlo.

Ana Fernández: Carlo, can you tell us about your memories on the Winter Dance Party in February 1959, what do you remember about Buddy Holly, Ritchie Valens and The Big Bopper playing with them all?
Carlo Mastrangelo: When I think about the Winter Dance Party it makes me very sad. The only happy thing I can think of is the day when it happened Buddy Holly´s drummer, his name was Goose, it was below zero and the heater broke down it was so cold on the bus it was like being outside then we heard that Goose, got frostbite and we had no drummer for the show so Dion went over to Buddy and said “Carlo can play”. I was playing drums for years so it was easy for me to back everybody up. I backed everyone up and Buddy backed us up on drums after the show. That was the part that I meant was the only happy thing on that tour.
Then Buddy came over to me and said “Carlo, anytime you need a job playing drums call me anytime”.

Ana Fernández: It was a sad day in Rock and Roll history… What was your inspiration to sing and write such beautiful songs?
Carlo Mastrangelo: Thank you I wrote songs but there was not a special inspiration, I just loved the melodies and the music much more than the words.

Ana Fernández: Can you tell us about your career after 1964?
Carlo Mastrangelo: I played rock in the clubs in the Bronx from 1964 till 1973. After that I went to school for a long time.

Ana Fernández: The Dion & The Belmonts reunion live album recorded at Madison Square Garden in 1972, why you never did it again?
Carlo Mastrangelo: Because of financial matters.

Ana Fernández: Have you ever toured Europe?
Carlo Mastrangelo: Only in Canada

Ana Fernández: What about your current projects?
Carlo Mastrangelo: I have a CD out on the internet called “The Pulse”, featuring Carlo Mastrangelo, it is my greatest work in music it is Jazz/Rock

Ana Fernández: Thank you very much, Carlo. Good luck and thank you very much for makes us so happy with your brilliant songs and harmonies.
Carlo Mastrangelo:Thank you Ana it was my pleasure.














Winter Dance Party ~ February 1959






Winter Dance Party ~ Ritchie Valens & Waylon Jennings. February 2, 1959






Winter Dance Party ~ Dion & The Belmonts and Waylon Jennings, February 2, 1959









May 16, 1959



Oct. 12, 1959


Dec. 14, 1959









At Palisades Amusement Park








(Fotografías cortesía de Carlo Mastrangelo ~ Photographs courtesy of Carlo Mastrangelo)




Carlo & The Belmonts ~ Ring A Ling


 












Carlo and The Belmonts ~ Little Orphan Girl




Dion & The Belmonts ~ I Wonder Why, 1958




Dion & The Belmonts ~A Teenager in Love









Dion & The Blemonts ~ Swingin´On A Star






(Special thanks to LuAnn Mastrangelo)

30 enero 2012

Elvis, Arthur Groom & the Loew´s State Theater




The Loew´s State Theater in 1956.   152 S. Main Street,  Memphis, Tennessee. "Wed. Elvis Presley ~ Love Me Tender"






Arthur Groom y Elvis en la emisora WMCT y TV en Memphis el 1 de octubre de 1957 en el estreno de Jailhouse Rock

Arthur Groom and Elvis at the WMCT radio and TV fund raising event in Memphis on October 1st, 1957 Arthur is offering Elvis his old job back to usher at the premier of Jailhouse Rock





Arthur Groom forma parte de la Historia de Memphis. Arthur Groom es conocido como el “Decano” de los Teatros de Memphis. Empezó en el negocio trabajando de botones, ascendiendo en el transcurrir de los años llegando a ser manager. Arthur Groom estaba relacionado con la Loew´s Corp. y con la cadena Malco. Fue un reconocido hombre de negocios en Memphis y amigo de personalidades como Elvis Presley, quien fue su empleado




AF: Cynthia, muchas gracias por concederme esta entrevista. ¿Cuándo fue tu padre manager del Loew's State Theatre?
Cynthia Groom Miller: Nací en 1946, en Evansville, Indiana y él era manager del Loew´s State Theater allí, y fue destinado al Loew´s State en Memphis. Nos mudamos a Memphis en 1949, creo, y reanudó su posición de manager en el Lowe's State

AF: El Loew´s State se inauguró en 1925 y cerró en octubre de 1970, fue demolido en 1971/1972. Es recordado por ser el lugar en donde Elvis Presley consiguió su primer trabajo, en Noviembre de 1950, como acomodador.  Cynthia, ¿qué recuerdas del Loew´s State, ¿cómo era por dentro?
Cynthia Groom Miller: Era Muy grandioso. Muy ornamentado y bonito. Tenía mucho mármol y latón. El mobiliario estaba formado por preciosas antigüedades. Ya existía durante los días del vaudeville y tenía muchos camerinos para los artistas para mudarse de ropa, etc. El teatro parecía subterráneo y que ocupaba un bloque entero. En el backstage recuerdo muchos pianos Grand / Baby, un alto órgano y un arpa (instrumento realmente bello). Creo que estos instrumentos se utilizaban durante el vaudevuille y para las películas de cine mudo. Recuerdo, años después los conciertos y ver a Patti Page y su banda. Ella cantó Tennessee Waltz. El teatro tenía tres zonas para sentarse. El palco, el balcón y la zona baja. También había cajas cerradas a la derecha encima del escenario. El palco tenía asientos movibles. Durante eventos especiales en Memphis, en Main Street, mi Padre le decía a los acomodadores que recogieran todo a un lado, pues el palco estaba reservado para la gente VIP como su familia y sus amigos de Memphis.

AF: La prima de Elvis, Patsy Presley, era tu compañera, ¿qué recuerdas sobre aquellos días?
Cynthia Groom Miller: Mi hermana, Micki Groom Creamer fue al Belleview Jr. High School con ella. Yo fui al Bruce Elementary que estaba al otro lado de la calle Belleview . Si la memoria no me falla, en la película “Great Balls Of Fire" (la historia de la vida de Jerry Lee Lewis) utilizaron esa escuela para la escena de “High School Confidential”.

AF: Cynthia, ¿cuándo trabajó Elvis en el Loew´s?
Cynthia Groom Miller: Elvis trabajó como acomodador desde Noviembre de 1950. Ganaba 12.50 dólares por semana. Cuando sus notas empeoraron, lo dejó por un tiempo y cuando las notas mejoraron, mi Padre lo contrató de nuevo.

AF: ¿Qué te contó tu Padre sobre Elvis?
Cynthia Groom Miller: Realmente no recuerdo a mi Padre hablar sobre Elvis. Mi hermana, Micki trabajaba vendiendo dulces como “Candy girl” en el Loew's State, después de que Elvis se hiciera famoso le vendió refrescos una o dos veces. Dijo que una vez Elvis le preguntó si sabía quién era y ¡¡ella le preguntó si sabía quién era ella!!

AF: ¡Muy avispada!. Cynthia, ¿Cuál es la verdadera historia sobre el motivo por el cual Elvis fue despedido como acomodador?
Cynthia Groom Miller: Luther Nall fue despedido debido a una pelea que se produjo a causa una “Candy Girl” (no mi hermana). Lo único que escuché es que Ethel Martin, el asistente del manager realmente despidió a dos adolescentes alborotadores, pero todo lo que siempre he leido, y que ha hecho historia es que mi Padre fue el que los despidió. Los libros dicen que mi Padre fue el primer hombre que ¡contrató a Elvis y el primero que lo despidió!. Después de que Elvis se hizo famoso, regresó al Loew´s State para ver una película de vez en cuando y a veces reservaba todo el Teatro para proyectar películas para su familia (le que le llamaban los Midnight screenings), los amigos de Hollywood y la Memphis Mafia (sus amigos más próximos de Memphis, que hacían llamar así).

AF: Cynthia, llegaste a conocer a Elvis, ¿cuándo y qué ocurrió ese día?
Cynthia Groom Miller: Conocí a Elvis en uno de aquellos Midnight screenings en 1956. Era la primera vez que su Madre y su Padre veían ''Love me Tender". Le conocí en la oficina de mi Padre, era muy guapo y cortés... un verdadero caballero del sur. Me dió un sombrero autografiado y firmó varias 8x10 glossies (fotos) para mí. Eran la prueba para mostrar al día siguiente en el colegio de que realmente había conocido a Elvis. Creo que probablemente se los vendí a mis compañeros. Sé que mi Madre confiscó la mayoría de ellos y los vendió para conseguir dinero para mi colegio el cual era Maury Elementary. Ella era de la Asociación de Padres y Madres de la Escuela y también ganó el ''Premio a la Belleza de la Ciudad'' aquel año por un album que ella y mi Tío Elliott Johnson (que se dedicaba a hacer Anuncios Artísticos) crearon para mi escuela. Mi tío Elliott también hacía patrones en seda con notas musicales, pentagramas y claves en lino dorado que fue utilizado para hacer las cortinas de la primera casa que compró Elvis después de su éxito en Audubon Drive, Memphis. Había muchos almacenes con ese horrible lino dorado que dejaron allí y mi Tío se lo dió a mi Madre y ella me confeccionó mucha ropa con él… Todavía odio el lino dorado hoy ¡después de 55 años!.

AF: Un día Wink Martindale fue a visitar a tu Padre. ¿Podrías contarnos qué ocurrió ese día? Y sobre Peter Lawford?
Cynthia Groom Miller: Creo que mi Padre conoció a Wink en los días en que trabajaba allí Elvis, no estoy segura de cuándo se conocieron. Wink tenía un Teenage Dance Show en la television de Memphis y Elvis aparecía de vez en cuando sin ser anunciado, de esa manera creció la popularidad de Wink ¡¡de manera vertiginosa!!. Recuerdo haber ido a varias proyecciones privadas con mi Padre y Wink. Elvis y Anita Wood estaban allí también. ¿Puedes imaginarte a una niña de 10-11 años en el medio de esas celebridades?. Muchas estrellas en los años 40 y 50 viajaban por todo el país para promocionar sus películas. Es como mi Padre conoció a Peter Lawford. Hay una fotografía de él besando a mi Madre en la mejilla y ¡¡parece como si ella estuviera en el séptimo cielo!! Hay muchas estrellas que vinieron a Memphis… ¡No podría recordarlas todas!

AF: ¿Qué recuerdas sobre Dewey Phillips?
Cynthia Groom Miller: Dewey Phillips era Daddy-O, Dewey estaba en aquella época en la WHBQ'S con su programa ''Red, Hot and Blue”. Fue el primero en emitir a Elvis en la radio (That´s All Right, Mama). Tenía una gran audiencia. Su hermana vivía enfrente de mi en Marne St. Parece ser que se metió en un problema. Sé que murió cuando tenía unos 40 años. Dewey fue único.

AF: Creciste en Memphis y te mudaste a Florida en 1966, ¿qué recuerdos conservas de Memphis en los años 50?
Cynthia Groom Miller: Crecí en Memphis desde 1949 a 1966. Me casé y tuve dos hijos en el Methodist Hospital. Mis recuerdos favoritos son el Goldsmith's en Navidad, el Cotton Carnival, el Fairgrounds, el Zoo de Memphis, el Pink Palace, la piscina y pista de patinaje, Maywood con la blanca Florida Sand, la tienda Katz en donde había mascotas y monos a la venta, entrar en cualquier teatro de Memphis por ser hija de Arthur Groom, ir a comer al Leonard's BBQ tarde por la noche después de recoger a mi Padre en el teatro. Recuerdo el olor de Memphis, también. El pan cocinado en algunas panaderías de madrugada, el refresco de uva que olía como si viniera de una parra y ¡el olor del aceite de semillas de algodón procesado!. Cualquiera que haya vivido en Memphis en los años 50 tiene esos mismos recuerdos…

AF: Cynthia, muchas gracias, ha sido muy interesante. Espero que puedas regresar pronto a Memphis de nuevo.
Cynthia Groom Miller: Sí, espero de veras, antes de dejar este mundo, poder regresar a Memphis una vez más y alojarme en el Peabody y ver a los famosos patos del Peabody caminar hasta el ascensor por la mañana y después por la tarde mientras disfruto del famoso ¡“High Tea” del Peabody Hotel! … y por supuesto una última visita a la Leonard's BBQ para tomar ¡¡un sandwich de carne blanca repleto de ensalada de col!!

Autógrafo de Elvis para Cynthia ~ Elvis´Authograph dedicated to Cynthia

Micki Groom Creamer escribió este artículo sobre Elvis y Arthur ~ Micki Groom Creamer wrote article about Arthur and Elvis







Arthur Groom was part of Memphis history. Arthur Groom was known as the ´Dean´ of Memphis Theaters. He started in the theater business as a page boy, advancing over the years to manager. Arthur Groom was associated with the Loew's Corp. and with the Malco chain. He was a well thought of business man in Memphis and had many extremely important friends as Elvis Presley who was his employee




AF:Cynthia, thank you very much for your time. When did your Father work as manager of the Loew's State theatre?
Cynthia Groom Miller:I was born in 1946 in Evansville, Indiana and he was the manager of a Loew's theater there , having transferred from Loew's State in Memphis. We moved back to Memphis in 1949, I think, and he resumed his position as mgr. at Lowe's State

AF:The Loew´s State opened in 1925, and closed in October 1970, it was demolished in 1971/1972. It was most notable, however, for being the place where Elvis Presley got his first job, in 1950, as an usher.  What do you remember about the Loew´s State, how it was inside?
Cynthia Groom Miller: Loew's State was Very grandious. So ornate and beautiful. Full of marble and brass .The furnishings were all fine antiques. It had existed during Vaudeville days and it had several dressing rooms for the performers to change costumes in, etc. The theatre seemd to be underground and encompass an entire block. Back stage, I remember several Grand / Baby grand Pianos, a very large pipe organ and a harp... (an instrument of pure beauty ). I am presuming these instruments were used during the vaudevuille and silent movie days... later I remember stage shows and seeing Patti Page and her band. She sang Tennessee Waltz. The theater had 3 areas of seating. The loge, the balcony and the bottom floor. There were also private boxes to the right and left somewhat above the stage. The loge had seats which were movable. During special events in Memphis on Main St., Daddy would have the ushers haul out to the side walk , those loge chairs and they were reserved for the V.I.P.'s like his family and his Memphis friends...

AF: Elvis cousin, Patsy Presley, was your classmate what do you remember about those days?
Cynthia Groom Miller: Patsy was his cousin and my sister, Micki Groom Creamer went to Belleview Jr. High School with her .I went to Bruce Elementary which was across the street from Belleview. If memory serves me correctly, when the movie "Great Balls of Fire" (Jerry Lee Lewis's life story) they used the location of these schools for when he sings “High School Confidential”.

AF: Cynthia, when Elvis worked as usher at Loew´s?
Cynthia Groom Miller: Elvis worked as an usher in 1950. He made $12.50 a week. When his schools grades dropped, he quit for awhile and later when his grades improved, Daddy rehired him.

AF: What did your Daddy tell you about Elvis?
Cynthia Groom Miller: I really don't remember Daddy talking about Elvis. My sister, Micki worked as the ''Candy Girl'' at Loew's State after Elvis became famous. She sold him refreshments a time or two. She said, he once asked her if she knew who he was and she in return asked him, if he knew who she was!!!

AF: Very sharp! What is the true story about Elvis getting fired?
Cynthia Groom Miller: Elvis and a fellow usher, Luther Nall were ''fired'' due to a scuffle over a candy girl (not my sister). The one thing I have heard was that Ethel Martin, the asst. mgr. actually fired the two rowdy teenagers, but historically everything that I have ever read gives my Daddy credit for the ''firing ''. The books say Daddy was the 1st man to hire Elvis and the 1st man to fire Elvis !!! After Elvis became famous , he would return to Loew's State to catch a movie now and then and also private Midnight screenings for his family , Hollywood friends and the Memphis Mafia (his Memphis Buddies).

AF: Cynthia, you have met Elvis too, when? What happened that day?
Cynthia Groom Miller: I met Elvis at one of those Midnight screenings in 1956. It was the 1st time his Mom and Dad saw ''Love me Tender". I met him in Daddy's closet size office and he was very handsome and curtious... a true southern gentleman. He gave me an autographed Elvis hat and signed many 8x10 glossies (photos) for me. They were my proof at school the next day that I indeed had met Elvis. I think I probably sold them to my class mates. I know my Mom confiscated most of them from me and sold them to raise money for my school which was Maury Elementary. She was a PTA room Mom and she also won the ''City Beautiful Award '' that year for an album she and my Uncle Elliott Johnson (Ad Art Display) created for my school. My Uncle Elliott also did silk screened musical notes, staffs and clefs onto gold linen that was used to make the drapes in Elvis's 1st home he bought after his success on Audubon Drive, Memphis. There were many yards of that horrible gold linen left over and my Uncle gave it to my Mom and she sewed me many outfits out of it ...I still hate gold linen to this day 55 yrs. later !!!

AF: One day Wink Martindale went to visit your father. Can you tell us about that day? And Peter Lawford?
Cynthia Groom Miller:I think Daddy knew Wink in the Elvis days ....not sure how they met. Wink had a teenage dance show and Elvis would show up unannounced often and this brough it Wink's popularity up to a frenzy!! I remember going to a few private screenings of movies with daddy and Wink, Elvis and Anita Wood would also be there. Can you imagine being a 10-11 year old girl in the midst of these celebrities?. Many stars back in the 40's and 50's would travel to all over doing publicity for their new movies. This is how Daddy met Peter Lawford. Somewhere there is a picture of him kissing my Mom on the cheek and she looks like she was in 7th heaven!!. There are so many stars that came thru Memphis ... I can't begin to remember!

AF: What do you remember about Dewey Phillips?
Cynthia Groom Miller: Dewey Phillips was the WHBQ'S ''Red, Hot and Blue '' Daddy-O Dewey radio personality in those days. He was the 1st to air Elvis music on the radio (That´s All Right, Mama). He had a huge following. His sister lived across the street from me on Marne St. It seems he got into some kind of trouble. I know he died in his 40's. Dewey was ''ONE OF A KIND''.

AF: You were raised in Memphis and moved to Fla in 1966, what do you remember about Memphis in the 50´s?
Cynthia Groom Miller: I spent from 1949 to 1966 growing up in Memphis. I got married and had two babies at the Methodist hospital there. My favorite memories are of the Goldsmith's at Christmas, the Cotton Carnival, the Fairgrounds, the Memphis Zoo, the Pink Palace, Rainbow swimming pool and skating rink, Maywood with the white Florida Sand, Katz drug store basement where they had pets and monkies for sale, being able to get into every Memphis theater for free because of my daddy being Arthur Groom and last but not least, going to eat at Leonard's BBQ late at night after picking Daddy up from the theater. I remember the smells of memphis too. Bread bakingfrom the commercial bakeries (late at night ), grape soda pop smell coming from the NuGrape plant and the smell of cottonseed oil being processed!! Any one that has grown up in the 50's in Memphis will have those same memories...

AF: Cynthia, thank you very much, it is very interesting. I hope you can go back to Memphis again one day.
Cynthia Groom Miller: Yes, I do pray that before I leave this earth for my Heavenly Home, I do get to return to Memphis one last time and stay at the Peabody and watch the famous Peabody ducks pade off the elevator in the morning and back onto the elevator in the afternoon while indulging in the famous ''High Tea '' at the Peabody Hotel!! ... and of course , one last trip to Leonard's BBQ for a White meat BBQ sandwich laden with Cole Slaw!!!

Wink Martindale y Arthur Groom en el Loew´s State Theater
Wink Martindale and Arthur Groom at Loew´s State Theater





Peter Lawford yArthur Groom Miller en Memphis
Peter Lawford and Arthur Groom Miller in Memphis




Arthur con Bill Boyd conocido como Hop-A-Long Cassidy ~ Arthur with Bill Boyd aka Hop-A-Long Cassidy








Arthur Groom con su mujer

Arthur Groom and his wife



Arthur Groom, su esposa y amigos. El hombre alto en la parte de atrás es Fess Parker ( Davy Crockette "King Of The Wild Frontier" ) también hizo Daniel Boone. ~ Arthur Groom, his wife with hat on and friends The tall one in the back is Fess Parker ( Davy Crockette "King Of The Wild Frontier" ) He Also Played Daniel Boone.




Loew's State staff preps for benefit show Getting together in December 1952 for a final huddle to see that the 20th annual Midnight Revue goes off smoothly at Loew's State were members of the theater's staff: Charles Seiler (from left), stage manager; Arthur Groom, theater manager; Charles Rickard, assistant manager; Ethel Martin, secretary; and Jack Carter, engineer. For all but Mr. Groom, who is a veteran on these stage-screen benefit shows, it will be the first Midnight Revue in which they have taken part







Cynthia y su familia en el Loew´s State - Cynthia and her family at the Loew´s






Cynthia Groom Miller